Renault Master ZE createur d'automobiles

Renault Master ZE createur d'automobiles

Wie had 121 jaar geleden gedacht dat er een elektrische bedrijfsbus van Renault zou komen. De Renault Master stamt alweer af uit het jaar 1980. De opvolger van de toen al drie generaties rijdende Renault Estafette. En ook dit is alweer de derde generatie en wat voor een. De derde generatie Renault Master is nu ook verkrijgbaar in een elektrische uitvoering.

Diverse Chassis vormen

Verkrijgbaar in drie verschillende lengtes twee verschillende hoogtes en een laadvolume van 8m3 tot 13m3. Bijzonder is dat Renault 1 van de weinige is met een platform cabine planche in een korte en een langere uitvoering. Met dit planche kun je diverse uitvoeringen naar wens laten creëren waarbij je zelfs laadruimtes tot 22 m3 kan krijgen. Het ideale concept om je eigen creativiteit op los te laten. Van bakkerswagen tot verhuiswagen en paardenwagen je kan het zo gek niet bedenken het kan allemaal met de Master ZE!.

Elektrisch

Renault was 1 van de eerste die een elektrische bedrijfswagen op de markt heeft gebracht. Dit is dan ook de 2e generatie elektrische Renault Master. Hoewel deze motorische niet afwijkt van de eerste. Hij verschilt namelijk alleen in zijn looks. En deze Franse telg heeft een eigen ontwikkelde elektrische motor van 57kw. Op basis van de elektromotor die we ook al eerder zagen in de Renault Zoe. Het vermogen is dus een 57kw ofwel 76pk met een koppel van 225 Nm. Daarmee is de Renault in staat om een topsnelheid  van 100 km/h te behalen.

Accu

De Z.E.33 batterij zoals deze heet bij Renault de Technici bij Renault hebben ervoor gezorgd dat er een maximale krachtbron is met een minimale grote van de accu. Dit komt het laadvermogen en laadvolume weer ten goede. Door deze krachtbron kan de Renault Master Minimaal 80 km op een lading komen onder de zwaarste omstandigheden en ongeveer 190 km gemiddeld op basis van de NEDC norm. Meer Afstand halen? En zoveel mogelijkheden om te besparen. Remmen met energieterugwinning, de batterij wordt opgeladen als je het gaspedaal los laat. De auto remt af door het terugwinnen van energie. Rijd op Eco-modus om zoveel mogelijk te besparen de auto gaat dan niet harder dan 80 km/u

Opladen

Is de auto dan eindelijk naar al dat harde werken leeg? Opladen gaat relatief snel met een AC lader doet de Renault er ongeveer 5.5 uur over. Het enige nadeel is dat je deze auto helaas niet DC kan laden ( met een snellader ). Wat ze bij Renault wel goed geregeld hebben is dat je op het navigatiesysteem je oplaadpunt kan instellen en dat de auto de beschikbaarheid toont op actieradius dat het voertuig nog heeft. Veel merken moet je zelf een App op je telefoon installeren om dit te kunnen realiseren. Dit is dus een grote pluspunt ten opzichte van andere merken.

Uitrusting

De uitrusting is zoals we kunnen verwachten van een bestseller. Goed en compleet. Zowel qua comfort als in de veiligheidsopties is de bus van alle mogelijke gemakken te voorzien. Navigatiesysteem, 270 graden te openen deuren, airco, bluetooth etc. De vanafprijs van dit voertuig betreft exclusief bpm, btw en afleveringskosten, is vastgesteld op € 63.500.



Bekijk ons volledige aanbod van bedrijfswagens