De Toekomst van Bedrijfswagens: Cruciale Informatie voor Ondernemers die een stap voor willen blijven!

De Toekomst van Bedrijfswagens: Cruciale Informatie voor Ondernemers die een stap voor willen blijven!

Ontdek de komende revolutie in de wereld van bedrijfswagens! Als ondernemer is het essentieel om vooruit te kijken en op de hoogte te blijven van de aanstaande veranderingen die invloed zullen hebben op jouw bedrijfswagen. In deze informatieve blog delen we belangrijke inzichten en updates over de evoluerende landschappen op het gebied van bedrijfswagens. Van nieuwe regelgeving en milieuvriendelijke oplossingen tot de nieuwste technologische ontwikkelingen. Bereid je voor op de toekomst!

1. BPM-VRIJSTELLING

Verdwijnt per 01-2025!

De BPM-vrijstelling voor ondernemers van bestelauto's met een verbrandingsmotor zal vanaf begin 2025 verdwijnen. Op Europees niveau blijft het kabinet zich sterk maken voor aanscherpingen van de Europese voertuignormen. Vanaf 2030 pleit het kabinet ervoor om fossiele voertuigen met verbrandingsmotoren te verbieden. Dit is vijf jaar eerder dan de Europese Commissie heeft voorgesteld, zij wilden dit vanaf 2035 realiseren.

 Met ingang van 2025 verdwijnt de grijskentekenregeling voor ondernemers. Dat heeft het kabinet bekend gemaakt bij de presentatie van het belastingsplan. Bedrijfswagense voor 2025 mogen wel gewoon bpm-vrij blijven rijden. De BPM wordt berekend op basis van de CO2-uitstoot van de bestelauto. De BPM bedraagt 66,91 euro per gram CO2-uitstoot. Ook gaat per 2025 de motorrijtuigenbelasting voor bestelauto's omhoog met 15 procent. Door een gelijktijdige verlaging van 4,34 procent blijft daar een verhoging van 10,1 procent van over. Per 2026 gaat deze belasting met nog eens 6,96 procent omhoog.

Einde diesel in zicht

Vanaf 2030 zullen er dus alleen nog maar volledig elektrische bestelauto's op de markt komen. Vele merken hebben al meerdere volledig elektrische modellen op de markt gebracht waardoor er al diverse mogelijkheden zijn.

Onderzoek

Uit onderzoeken van de Algemene Rekenkamer en onderzoeksbureau SEO blijkt dat de bijzondere regelingen voor de bedrijfswagen van ondernemers leiden tot een aanzienlijke belastingderving in de autobelastingen.

Vergeleken met personenauto’s stoten bestelauto’s ook meer CO2, stikstofoxiden en fijnstof uit. Om deze redenen stelt het kabinet in het Belastingplan 2023 voor om in de Wet BPM 1992 de vrijstelling voor een bestelauto van de ondernemer (grijskentekenregeling) met ingang van 1 januari 2025 af te schaffen.

Vrijblijvend advies

Wenst u meer informatie of een vrijblijvend advies? Neem dan gerust contact op met onze specialisten. Zij helpen u graag verder!

2. ZERO EMISSIE ZONES VANAF 2025

Gebruikt u voor uw bedrijf een bestelauto of vrachtwagen op benzine of diesel? En levert u goederen aan klanten in een binnenstad? Vanaf 1 januari 2025 mogen bepaalde bedrijfsauto's de binnenstad niet meer in rijden. Dan geldt er mogelijk een zero-emissiezone (uitstootvrij gebied).

Wat is een Zero emissie zone?

Gemeenten mogen vanaf 1 januari 2025 een stadsgebied aanwijzen waar geen vervuilende bestelbussen en vrachtwagens mogen rijden. Hiermee willen gemeenten de CO2-uitstoot in de steden verminderen. Dat gebied is een zero emissie zone (ZE-zone). De omtrek van een ZE-zone is minstens het stadscentrum plus de omliggende wijken. U mag hier met uw bestel- of vrachtauto alleen in als deze geen schadelijke stoffen uitstoot. Zoals een auto op elektriciteit of waterstof.

Verschil met milieuzone

Een Zero emissiezone is niet hetzelfde als een milieuzone. Een milieuzone is een gebied waar bepaalde dieselvoertuigen niet in mogen. Een aantal steden hebben nu al een milieuzone. Controleer met de milieuzonecheck of uw bestelauto of vrachtwagen de milieuzone in mag.

Stap over op elektrisch

Is uw bedrijfsauto aan vervanging toe? Overweeg om over te stappen op een bestelauto of vrachtwagen op elektriciteit of waterstof. Dan bent u er zeker van dat uw bedrijfsauto straks een zero emissie zone in mag. De levertijden zijn soms zeer lang. Houd hier rekening mee.

Overgansregeling

Voor sommige type bedrijfsauto’s is er een overgangsregeling. U mag hiermee tot een bepaalde datum nog wel een zero emissie zone in. Dat geldt voor:

  • Bestelauto Euro 5: tot 1 januari 2027.
  • Bestelauto Euro 6: tot 1 januari 2028.
  • Vrachtwagen Euro 6 (bakwagen of laadwagen) die op 1 januari 2025 maximaal 5 jaar oud is: tot 1 januari 2030.
  • Vrachtwagen Euro 6 (trekker) die op 1 januari 2025 maximaal 8 jaar oud is: tot 1 januari 2030.

Zero emissie zones op de kaart

Inmiddels hebben de volgende 28 gemeenten de ambitie tot invoering of een besluit tot invoering van een zero emissie zone genomen. De ingangsdata van de zero emissie zones in de diverse steden verschillen.

  • Almere (onderzoeksfase)
  • Groningen 1-4-2025
  • Alphen aan den Rijn 1-7-2026
  • Haarlem 1-1-2025
  • Amersfoort 1-1-2025
  • Hilversum 1-1-2026
  • Amsterdam 1-1-2025
  • ’s Hertogenbosch 1-3-2025
  • Apeldoorn 1-1-2025
  • Hoorn (onderzoeksfase)
  • Assen 1-1-2025
  • Leiden 1-1-2025
  • Delft 1-1-2025
  • Maastricht 1-1-2025
  • Den Haag 1-1-2025
  • Nijmegen 1-1-2025
  • Deventer 1-1-2025
  • Rotterdam 1-1-2025
  • Dordrecht 1-1-2026
  • Schiphol 1-1-2026
  • Ede 1-1-2026
  • Tilburg 1-1-2025
  • Eindhoven 1-1-2025
  • Utrecht 1-1-2025
  • Enschede 1-7-2025
  • Zaanstad (onderzoeksfase)
  • Gouda 1-1-2025
  • Zwolle 1-1-2025

3. SEBA-SUBSIDIE

Subsidieregeling Emissieloze Bedrijfsauto’s

De Subsidieregeling Emissieloze Bedrijfsauto’s (SEBA) staat weer open voor dit jaar. Vanaf dinsdag 10 januari 2023 hebben bedrijven de mogelijkheid om deze subsidieregeling aan te vragen. Wat is de subsidie precies, hoe werkt aanvragen en wat zijn de voorwaarden en welke elektrische bedrijfswagens komen in aanmerking?

Wat is de Seba-regeling?

De SEBA-subsidie is een subsidieregeling van de Nederlandse overheid voor bedrijven die willen investeren in duurzame energie. Deze subsidie is bedoeld om bedrijven te stimuleren om te investeren in duurzame bedrijfsauto's. Bedrijven kunnen een aanvraag indienen voor de SEBA-subsidie als zij voldoen aan de voorwaarden van de subsidieregeling.

Met de SEBA-regeling wordt het leasen van een elektrische bestelauto aantrekkelijker. Dat is belangrijk, want het aantal milieuzones groeit snel. Vanaf 2025 kunnen Nederlandse steden zelfs een nul-emissiezone invoeren voor goederenvervoer binnen de stad. Het wordt dus steeds lastiger om met een dieselbestelauto bij je klanten te komen.

Hoe werkt het?

Ondernemers en bedrijven komen bij de aankoop van emissieloze bedrijfsauto's in aanmerking voor de subsidie die maximaal 5.000,- bedraagt. Het subsidiebudget loopt niet eindeloos door, het heeft in 2023 een maximum van 33 miljoen euro.

In 2022 volledig op!

Op 28 oktober 2022 is de SEBA-regeling voor het jaar 2022 overtekend. Dit houdt in dat er meer aanvragen zijn geweest dan dat er budget voor 2022 beschikbaar was. Het budget in 2022 was 10 miljoen minder dan in 2023, namelijk 22 miljoen euro.

De voorwaarden

U zelf

U bent ondernemer of u heeft non-profitinstellingen.

De leaseovereenkomst

  • U heeft nog geen definitieve koop- of financial leaseovereenkomst afgesloten op het moment dat u de subsidieaanvraag indient. Dat betekent dat de koop- of leaseovereenkomst op een latere datum definitief is. U vraagt dus eerst de SEBA aan met een nog niet-definitieve overeenkomst. In deze niet-definitieve overeenkomst moet een bepaling hebben waarin staat dat de overeenkomst op een latere datum pas definitief is. In de overeenkomst mag ook staan dat de koop of financial lease pas definitief wordt zodra er een positief besluit op de subsidieaanvraag is. Dit is een opschortende of ontbindende voorwaarde. U kunt bijvoorbeeld in de overeenkomst opnemen: 'Order wordt definitief na indiening aanvraag SEBA' of 'Order wordt definitief na toekenning aanvraag SEBA'.
  • De bedrijfsauto staat op moment van de subsidieaanvraag nog niet op uw naam in het RDW-kentekenregister.

De bedrijfsauto

  • Het is een volledig uitstootvrije bedrijfsauto die rijdt door een elektromotor.
  • De bedrijfsauto is nieuw. Dat betekent dat de volgende 3 groen omkaderde punten dezelfde datum hebben:
  • De bedrijfsauto valt onder de voertuigclassificaties N1, of N2 tot een maximum gewicht van 4.250 kg en heeft een grijs kenteken met een B of V als eerste letter.
  • De netto catalogusprijs van de bedrijfsauto in voertuigcategorie N1, of de verkoopprijs zonder btw van een bedrijfsauto in voertuigcategorie N2 is € 20.000 of hoger. De netto catalogusprijs is exclusief btw, inclusief bpm en opties aangebracht voor afgifte kenteken.
  • Een elektrische bedrijfsauto in voertuigcategorie N1 met een typegoedkeuring voor lichte voertuigen heeft een WLTP-actieradius van minimaal 100 kilometer. Let op: het accupakket dat u kiest heeft invloed op de actieradius.
  • Voor de overige elektrische bedrijfsauto's (voertuigcategorie N1 met een typegoedkeuring voor zware voertuigen, en voertuigcategorie N2 tot 4.250 kilogram) geldt geen minimale actieradius.

Hoe werkt het? 

  • Het moet gaan om een bedrijfsauto als bedoeld in artikel 1.1 van de Regeling voertuigen. De bedrijfsauto moet volledig uitstootvrij zijn. De auto mag alleen rijden met een elektromotor.
  • Brandstofcode E en W komen in aanmerking.
  • Het moet gaan om een elektrische bedrijfsauto die binnen 7 maanden geregistreerd kan worden.

Hoe aan te vragen?

U kunt de Subsidieregeling Emissieloze Bedrijfsauto’s (SEBA) aanvragen vanaf 10 januari 2023, 9.00 uur tot 29 december 2023, 17.00 uur bij de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO).

4. NIEUWE VRIJSTELLINGREGELING

Elektrische 4.2 tons bestelauto's

Bestuurders met een B-rijbewijs mogen vanaf 1 januari 2023 een elektrische bestelbus voor goederenvervoer besturen tot maar liefst 4.250 kg! Bestuurders krijgen hiervoor een vrijstelling van het C-rijbewijs. De hogere gewichtsgrens van 4250 kg is nodig om het extra gewicht van de benodigde accu’s te compenseren zodat er geen verlies van laadvermogen is. Natuurlijk zitten aan deze vrijstelling wel een aantal voorwaarden verbonden. Met de ingang van de nieuwe vrijstelling komt de huidige vrijstellingsregel te vervallen per 01-01-2023.

De voorwaarden 

Vrijwel de belangrijkste voorwaarde is dat de bestuurder minimaal twee jaar in het bezit moet zijn van het B-rijbewijs. Daarnaast moet het aantoonbaar zijn dat het extra gewicht boven de 3.500 kg van het voertuig is toe te wijzen aan het accupakket. Hiervoor dient in het voertuig een document aanwezig te zijn wat het gewicht aangeeft van het accupakket. Dit document moet door een bevoegd persoon zoals de fabrikant, importeur of dealer worden ondertekend.

Oude regeling vervallen 

Met de ingang van de nieuwe regeling komt de zogeheten proeftuinregeling te vervallen. De oude regeling ging van start op 19 mei 2019 en is geëindigd per 31 december 2022. Met het proeftuinregelins project was het doel om de inzet van volledig elektrische bestelauto’s te versnellen.

Officieel per 01-10-2023

De publicatie van de derde Europese rijbewijsrichtlijn maakt het mogelijk om na de proefregeling tot permanente wetgeving voor deze voertuigen te komen. Er was sprake van een ingangsdatum van 1 juli 2023 maar dat zal naar alle waarschijnlijkheid 1 oktober 2023 worden.

Nieuwe vrijstelling

De nieuwe vrijstellingsregeling is hard nodig om aan de doelstellingen van zero emissie zones te gaan voldoen. Vanaf 1 januari 2025 stellen namelijk een groot aantal Nederlandse steden een zero emissie zone voor de binnenstad in. Bestel- en vrachtwagens die na deze datum op kenteken gesteld zijn, mogen alleen het centrum in als ze emissieloos zijn, bijvoorbeeld als ze elektrisch rijden.

Reeds bestelde voertuigen

Om te voorkomen dat voertuigen uit het experiment en reeds bestelde voertuigen na 1 januari 2023 enkel met een C-rijbewijs bestuurd mogen worden, is in goed overleg met een aantal partijen zoals de: politie, RDW, RAI vereniging, IenW, Evofenedex en de ILT besloten dat er tijdens de overgangs periode tussen 1 januari 2023 en 1 oktober 2023 niet zal worden gehandhaafd op het C-rijbewijs voor dit type voortuig.

Dit betekend dus dat de reeds bestelde voertuigen na 1 januari 2023 kunnen blijven rijden en dat nieuwe bedrijven vanaf deze datum vooruitlopend op de komst van de nieuwe wetgeving al elektrische bestelauto’s tot een maximum gewicht van 4250 kg mogen inzetten die met een B-rijbewijs mogen worden bestuurd. Wel geldt voor alle deelnemers dat ze vanaf 1 januari 2023 aan alle geldende voorwaarden moeten voldoen.

Grote lijnen gelijke met huidige regeling

De voorwaarden zijn dus in grote lijnen gelijk met de huidige regeling. De vrijstelling van de tachograaf blijft en het gebruik van de aanhanger is zoals voorheen niet toegestaan. In het kader van de vrijstellingsregeling mag er ook niet meer dan 100 km buiten de vestigingsplaats worden gereden.

Laat u adviseren door onze bedrijfswagen specialisten

Maurice Godding

Maurice@fleximo.nl

+ 31 (0) 6 34 59 95 55

+ 31 (0) 495 712 433

www.leasegarage.nl

-------------------------------------

Sander van Bijsterveldt

Bijsterveldt@fleximo.nl

+ 31 (0) 6 40 29 80 61

+ 31 (0) 495 712 433

www.leasegarage.nl


Bekijk ons volledige aanbod van bedrijfswagens

Neem direct contact op

Fleximo B.V. (Bezoekadres)
Jan van der Croonstraat 440a
6001 AH Weert

+31 (0)495 712433

Indien geen gehoor bel
+31 (0)6 43391005 of stuur een mail naar verkoop@fleximo.nl

Bel me terug

Bekijk onze elektrische
bedrijfswagens

overige blogs

De nieuwe Ford E-Transit met meer rijbereik!

De nieuwe Ford E-Transit met meer rijbereik!

SEBA-subsidie (2024) elektrische bedrijfswagen tot € 5.000,-!

SEBA-subsidie (2024) elektrische bedrijfswagen tot € 5.000,-!

Volkswagen ID Buzz AD: de eerste autonome elektrische bedrijfswagen!

Volkswagen ID Buzz AD: de eerste autonome elektrische bedrijfswagen!

Milieuzones Amsterdam

Milieuzones Amsterdam

Switch naar Elektrisch

Switch naar Elektrisch

Nissan Interstar-E: Ruime elektrische bestelwagen met 460 kilometer bereik!

Nissan Interstar-E: Ruime elektrische bestelwagen met 460 kilometer bereik!

Vanafprijs nieuwe Mercedes eSprinter bekend!

Vanafprijs nieuwe Mercedes eSprinter bekend!

Kia onthult Platform Beyond Vehicle op CES in Las Vegas!

Kia onthult Platform Beyond Vehicle op CES in Las Vegas!

Top 5 nieuwe elektrische bedrijfswagens in 2024!

Top 5 nieuwe elektrische bedrijfswagens in 2024!

Vanafprijs Maxus eDeliver7 bekend

Vanafprijs Maxus eDeliver7 bekend

De SEBA-subsidie in 2024: alles wat je moet weten

De SEBA-subsidie in 2024: alles wat je moet weten

Volkswagen teast de nieuwe Transporter! (UPDATE)

Volkswagen teast de nieuwe Transporter! (UPDATE)

Peugeot vernieuwt bedrijfswagens!

Peugeot vernieuwt bedrijfswagens!

Renault Master compleet vernieuwd met 400 km rijbereik!

Renault Master compleet vernieuwd met 400 km rijbereik!

Mercedes eCitan bestelauto van het jaar 2024!

Mercedes eCitan bestelauto van het jaar 2024!

Hondenauto leasen bij Leasegarage!

Hondenauto leasen bij Leasegarage!

Elektrificatie van Bestelauto's in Nederland verdubbeld!

Elektrificatie van Bestelauto's in Nederland verdubbeld!

Maxus T90 EV (Update): Europa's eerste 100% elektrische pick-up!

Maxus T90 EV (Update): Europa's eerste 100% elektrische pick-up!

Maxus e-Deliver 7 leverbaar in 2023 onder de € 47.000,-

Maxus e-Deliver 7 leverbaar in 2023 onder de € 47.000,-

Opel onthult een nieuwe generatie Combo, Vivaro en Movano!

Opel onthult een nieuwe generatie Combo, Vivaro en Movano!

Stellantis Pro One: Een offensief in de wereld van lichte bedrijfswagens!

Stellantis Pro One: Een offensief in de wereld van lichte bedrijfswagens!

Het einde van de vrijstelling: B-rijbewijs geldig voor zware elektrische bestelbussen

Het einde van de vrijstelling: B-rijbewijs geldig voor zware elektrische bestelbussen

Prinsjesdag 2024: Nieuwe Maatregelen voor Bedrijfswagens

Prinsjesdag 2024: Nieuwe Maatregelen voor Bedrijfswagens

Voorlopige prijzen elektrische Renault Trafic E-Tech: vanaf € 41.000,-

Voorlopige prijzen elektrische Renault Trafic E-Tech: vanaf € 41.000,-

Einde SEBA-regeling in 2025: Laatste kans voor subsidies op elektrische bestelauto's!

Einde SEBA-regeling in 2025: Laatste kans voor subsidies op elektrische bestelauto's!

Subsidieregeling voor Elektrische Bestelauto's in 2023 Volledig benut!

Subsidieregeling voor Elektrische Bestelauto's in 2023 Volledig benut!

Vrijstellingen en Ontheffingen voor Toegang tot Zero-Emissie Zones

Vrijstellingen en Ontheffingen voor Toegang tot Zero-Emissie Zones

Radar RD6: Geely's Nieuwste Avontuur in Europa

Radar RD6: Geely's Nieuwste Avontuur in Europa

Mercedes-Benz Vans kondigt elektrische toekomst aan met VAN.EA in 2026

Mercedes-Benz Vans kondigt elektrische toekomst aan met VAN.EA in 2026

Wat is Operational Lease?

Wat is Operational Lease?

Bakwagen leasen? Ontdek de carosserievorm!

Bakwagen leasen? Ontdek de carosserievorm!

BYD ETP3: Elektrische bedrijfswagen komt naar Nederland!

BYD ETP3: Elektrische bedrijfswagen komt naar Nederland!

32% van de ondernemers kiest voor een elektrische bedrijfswagen!

32% van de ondernemers kiest voor een elektrische bedrijfswagen!

Iveco eDaily: Dezelfde Daily als je gewend bent alleen dan elektrisch!

Iveco eDaily: Dezelfde Daily als je gewend bent alleen dan elektrisch!

Ford’s elektrische bedrijfswagens: bekijk de opties!

Ford’s elektrische bedrijfswagens: bekijk de opties!

Bekijk alle elektrische bedrijfswagen van Volkswagen!

Bekijk alle elektrische bedrijfswagen van Volkswagen!

Rijtest Ford E-Transit: nog in transitie

Rijtest Ford E-Transit: nog in transitie

Maxus e-Deliver 7: De nieuwe middelgrote elektrische bestelwagen!

Maxus e-Deliver 7: De nieuwe middelgrote elektrische bestelwagen!

Maxus GST: nieuwe elektrische pick-up met 1.000 kilometer in aantocht?!

Maxus GST: nieuwe elektrische pick-up met 1.000 kilometer in aantocht?!

Dodge RAM 1500 REV: Groot accupakket en 805 kilometer actieradius!

Dodge RAM 1500 REV: Groot accupakket en 805 kilometer actieradius!

Dit is de nieuwe Ford (E)-Transit Courier!

Dit is de nieuwe Ford (E)-Transit Courier!

Ford presenteert de elektrische Transit Courier

Ford presenteert de elektrische Transit Courier

Volkswagen Bedrijfswagens kondigt geen lange wielbasis aan voor ID. Buzz Cargo

Volkswagen Bedrijfswagens kondigt geen lange wielbasis aan voor ID. Buzz Cargo

Iconische Ford Bronco komt naar Nederland!

Iconische Ford Bronco komt naar Nederland!

Elektrische Nissan Townstar ook leverbaar in Nederland!

Elektrische Nissan Townstar ook leverbaar in Nederland!

Bedrijven opgelet: de Zero-emissiezones komen eraan!

Bedrijven opgelet: de Zero-emissiezones komen eraan!

Dit is de gloednieuwe Mercedes-Benz eSprinter!

Dit is de gloednieuwe Mercedes-Benz eSprinter!

Bedrijfswageninrichting op maat!

Bedrijfswageninrichting op maat!

SEBA-subsidie voor elektrische bedrijfsauto's!

SEBA-subsidie voor elektrische bedrijfsauto's!

Nieuwe Ford Transit Custom: Eerste prijzen bekend gemaakt!

Nieuwe Ford Transit Custom: Eerste prijzen bekend gemaakt!

Elektrische Dodge RAM 1500 pick up!

Elektrische Dodge RAM 1500 pick up!

Kia Niro EV Cargo nieuwe elektrische besteller

Kia Niro EV Cargo nieuwe elektrische besteller

Rijtest Renault Kangoo E-Tech Electric!

Rijtest Renault Kangoo E-Tech Electric!

Nieuwe vrijstellingsregeling voor elektrische 4.2 tons bestelauto's

Nieuwe vrijstellingsregeling voor elektrische 4.2 tons bestelauto's

Veel belovende elektrische bedrijfswagens in 2023!

Veel belovende elektrische bedrijfswagens in 2023!

Beweging in de wereld van Elektrische pickups!

Beweging in de wereld van Elektrische pickups!

Nieuwe Mercedes eSprinter komt 475 km ver op één acculading

Nieuwe Mercedes eSprinter komt 475 km ver op één acculading

Ford E-Tourneo Custom, elektrische bus voor acht personen!

Ford E-Tourneo Custom, elektrische bus voor acht personen!

33 miljoen subsidie voor elektrische bestellers in 2023!

33 miljoen subsidie voor elektrische bestellers in 2023!

Definitief: alleen nog emissievrije elektrische auto's vanaf 2035!

Definitief: alleen nog emissievrije elektrische auto's vanaf 2035!

Nieuwe Mercedes eSprinter vanaf 2023 op de Nederlandse markt!

Nieuwe Mercedes eSprinter vanaf 2023 op de Nederlandse markt!

Prijzen Fiat Doblo en elektrische e-Doblo bekend!

Prijzen Fiat Doblo en elektrische e-Doblo bekend!

BPM-vrijstelling bestelauto's verdwijnt per 01-2025!

BPM-vrijstelling bestelauto's verdwijnt per 01-2025!

Volkswagen ID. Buzz Cargo uitgeroepen tot Interational Van of the Year 2023!

Volkswagen ID. Buzz Cargo uitgeroepen tot Interational Van of the Year 2023!

Ford E-Transit Custom: meer details bekend!

Ford E-Transit Custom: meer details bekend!

Nieuwe Ford Transit Custom in aantocht!

Nieuwe Ford Transit Custom in aantocht!

De XBUS, een elektrische innovatie

De XBUS, een elektrische innovatie

Carver Cargo: de oplossing voor de drukke binnenstad!

Carver Cargo: de oplossing voor de drukke binnenstad!

Volkswagen ID Buzz Pick-up komt steeds dichterbij!

Volkswagen ID Buzz Pick-up komt steeds dichterbij!

Rijtest Mercedes EQV 300 - De personenbus vol Mercedes luxe!

Rijtest Mercedes EQV 300 - De personenbus vol Mercedes luxe!

Rivian levert haar eerste elektrische bestelbussen: Rivian EDV!

Rivian levert haar eerste elektrische bestelbussen: Rivian EDV!

Een facelift voor de Mercedes EQV!

Een facelift voor de Mercedes EQV!

De elektrische Ford Ranger Lighting komt naar Europa!

De elektrische Ford Ranger Lighting komt naar Europa!

Nieuwe Volkswagen Amarok gepresenteerd!

Nieuwe Volkswagen Amarok gepresenteerd!

UITGELICHT: Renault Express

UITGELICHT: Renault Express

Bestselling Compacte Bedrijfswagens van het jaar 2022

Bestselling Compacte Bedrijfswagens van het jaar 2022

Top 5 Compacte Elektrische Bedrijfswagens

Top 5 Compacte Elektrische Bedrijfswagens

Nieuwe generatie Fiat Doblò en e-Doblò!

Nieuwe generatie Fiat Doblò en e-Doblò!

Volkswagen ID. Buzz Cargo verkrijgbaar vanaf € 46.200,-

Volkswagen ID. Buzz Cargo verkrijgbaar vanaf € 46.200,-

Renault Master E-Tech Electric: een nieuwe naam met een verdubbeld rijbereik

Renault Master E-Tech Electric: een nieuwe naam met een verdubbeld rijbereik

Prijzen elektrische Renault Kangoo E-Tech bekend!

Prijzen elektrische Renault Kangoo E-Tech bekend!

Renault Trafic ook elektrisch in 2023: de Renault Trafic E-tech!

Renault Trafic ook elektrisch in 2023: de Renault Trafic E-tech!

Nieuwe Ford ranger raptor nu te bestellen!

Nieuwe Ford ranger raptor nu te bestellen!

Europees Parlement akkoord met Zero-emissie in 2035

Europees Parlement akkoord met Zero-emissie in 2035

Marktaandeel elektrische bestelauto's verdubbeld!

Marktaandeel elektrische bestelauto's verdubbeld!

Ford E-Transit Custom gepresenteerd: tot 380 kilometer elektrisch!

Ford E-Transit Custom gepresenteerd: tot 380 kilometer elektrisch!

Nieuwe Volkswagen Amarok komt eraan!

Nieuwe Volkswagen Amarok komt eraan!

Volgende generatie: Elektrische Ford Transit Custom!

Volgende generatie: Elektrische Ford Transit Custom!

De nieuwe Toyota Hilux Invincible

De nieuwe Toyota Hilux Invincible

Elektrische bedrijfswagens 2023

Elektrische bedrijfswagens 2023

De Renault Express en Renault Kangoo!

De Renault Express en Renault Kangoo!

De nieuwe (elektrische) Nissan Townstar

De nieuwe (elektrische) Nissan Townstar

De Mercedes-Benz eCitan: het nieuwe lid van de eVans-familie

De Mercedes-Benz eCitan: het nieuwe lid van de eVans-familie

Rijtest Opel Vivaro-e Combi: Weinig spanning

Rijtest Opel Vivaro-e Combi: Weinig spanning

Nieuwe Renault trafic leverbaar vanaf 2022

Nieuwe Renault trafic leverbaar vanaf 2022

De Peugeot Expert dubbele cabine is razend populair!

De Peugeot Expert dubbele cabine is razend populair!

De Hiperon carrier, wordt dit de coolste bedrijfswagen?

De Hiperon carrier, wordt dit de coolste bedrijfswagen?

De Toyota Proace is de bestelauto van het jaar 2022!

De Toyota Proace is de bestelauto van het jaar 2022!

De nieuwe Fiat Scudo!

De nieuwe Fiat Scudo!

ID buzz komt zo, icoon wordt up-to-date

ID buzz komt zo, icoon wordt up-to-date

 Mercedes eVito nu met nog meer actieradius!

Mercedes eVito nu met nog meer actieradius!

Renault Master Z.E. komt nu nog verder!

Renault Master Z.E. komt nu nog verder!

Ford E-Transit: De eerste volledig elektrische auto van Ford!

Ford E-Transit: De eerste volledig elektrische auto van Ford!

Renault kangoo E-Tech: 300 km actieradius!

Renault kangoo E-Tech: 300 km actieradius!

Alles over de Toyota Proace Electric

Alles over de Toyota Proace Electric

Citroën onthult de Citroen e-Jumper

Citroën onthult de Citroen e-Jumper

Alles over de nieuwe Citroën ë-berlingo Van

Alles over de nieuwe Citroën ë-berlingo Van

Opel Movano-e

Opel Movano-e

Goedkoopste elektrische bestelauto's

Goedkoopste elektrische bestelauto's

Top 5 beste elektrische bedrijfswagens 2023

Top 5 beste elektrische bedrijfswagens 2023

Mercedes-Benz eCitan

Mercedes-Benz eCitan

Dé Bedrijfsauto voor de startende ondernemer

Dé Bedrijfsauto voor de startende ondernemer

De gloednieuwe Maxus T90

De gloednieuwe Maxus T90

De Nieuwe Citroën e-Jumpy

De Nieuwe Citroën e-Jumpy

Fiat e-Ducato dé bedrijfswagen van 2021?

Fiat e-Ducato dé bedrijfswagen van 2021?

Voordelen elektrische bedrijfswagens

Voordelen elektrische bedrijfswagens

Grootste in zijn klasse: De Peugeot e-Boxer

Grootste in zijn klasse: De Peugeot e-Boxer

De nieuwe Renault Master ZE

De nieuwe Renault Master ZE

De 100% elektrische Mercedes e-Sprinter

De 100% elektrische Mercedes e-Sprinter

De nieuwe Peugeot e-Expert is er eindelijk! Verrassend ruim en modern ingericht

De nieuwe Peugeot e-Expert is er eindelijk! Verrassend ruim en modern ingericht

Alles over de Ford E-Transit

Alles over de Ford E-Transit

Nieuwe bedrijfswagen leasen als startende ondernemer

Nieuwe bedrijfswagen leasen als startende ondernemer

Forse stijging van elektrische bedrijfswagens verwacht

Forse stijging van elektrische bedrijfswagens verwacht

Update: Emissievrije zones komen er aan

Update: Emissievrije zones komen er aan

Alles wat je moet weten over de Peugeot e-Partner

Alles wat je moet weten over de Peugeot e-Partner

Opel Vivaro e leasen?

Opel Vivaro e leasen?

Alles wat je moet weten over de Maxus eDeliver 9

Alles wat je moet weten over de Maxus eDeliver 9

De Maxus eDeliver 3 Lease

De Maxus eDeliver 3 Lease

De populairste elektrische bedrijfswagens van 2021

De populairste elektrische bedrijfswagens van 2021

Een elektrische bestelbus iets voor jou?

Een elektrische bestelbus iets voor jou?

Wat is belangrijk bij de keuze van jouw bestelbus?

Wat is belangrijk bij de keuze van jouw bestelbus?

Alles wat je moet weten over de Nissan e-NV200

Alles wat je moet weten over de Nissan e-NV200

Definitief: Subsidie elektrische bedrijfsauto 2021

Definitief: Subsidie elektrische bedrijfsauto 2021

Nieuwe elektrische bedrijfswagen: Volkswagen e-Crafter

Nieuwe elektrische bedrijfswagen: Volkswagen e-Crafter

De Nieuwe Maxus eDELIVER 3

De Nieuwe Maxus eDELIVER 3

De volledig elektrische Opel Combo e

De volledig elektrische Opel Combo e

Huidige beschikbare Renault bedrijfswagens

Huidige beschikbare Renault bedrijfswagens

De volledig elektrische Fiat E-Ducato

De volledig elektrische Fiat E-Ducato

Renault Master ZE createur d'automobiles

Renault Master ZE createur d'automobiles

Duurzaam ondernemen met de Volkswagen e-Crafter lease

Duurzaam ondernemen met de Volkswagen e-Crafter lease

De bestseller van Mercedes maar nu met een elektrisch aandrijflijn!

De bestseller van Mercedes maar nu met een elektrisch aandrijflijn!

Een blik op de Mercedes e-Vito

Een blik op de Mercedes e-Vito

Renault Kangoo ZE leasen?

Renault Kangoo ZE leasen?

Nieuw en 100% elektrisch de Nissan e-NV200!

Nieuw en 100% elektrisch de Nissan e-NV200!

De nieuwe trend van elektrische bedrijfswagens

De nieuwe trend van elektrische bedrijfswagens

De Mercedes Citan oftewel 'De held van  de stad'

De Mercedes Citan oftewel 'De held van de stad'

Alles over de Renault Kangoo

Alles over de Renault Kangoo

WhatsApp met ons!